Några projekt från kyrkerud

Nu är jag så gott som klar med skulpturen, äntligen! Har suttit de första 3 veckorna på skolan och jobbat nere i keramiksalen med den. Nu är den bränt, målad, har fått hår och kläder. Käderna blev något slarvigt ihopsatt, ville bara få den färdig till utställningen på "kulturnatta" på fredag. Så jag ska nog lägga ner lite med arbete på dom senare.

Sen så har vi börjat med måleri den här veckan. Och nu fattar jag varför det är där alla verkar hänga på kvällarna, det är ju hur kul som helst! Rätt så svårt i och för sig med allt färgblandande. Men eftersom jag mest har tecknat i blyerts innan så är det jättehärligt att få använda sig av färg. Såhär blev mitt första resultat! :) Den behöver lite mer finputs men är väl i stort sett klar. Nu är det bara att börja på nästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0